Frågor angående förlossningen!

2010-08-02 / 10:11:04
Ladda upp första bilden du la upp på ditt barn då hon/han kom till.
Och svara på frågorna angående din förlossning!


När fick du sammandragningar?
Vaknade vid nio-tio på morgonen och kunde där efter inte somna om.

Vad gjorde du den dagen?
Jag gick på affärn, pizzerian, dansade dansmatta och tvättade. Hade dessitom en del besök hemms hos oss, fullt upp med andra ord.

Hur länge höll du ut?
Tills det var 3 minuter mellan värkarna sen ville jag in.

Hur tog du/ni er in?
Åkte med Mattias kompis in.

Hur mycket var du öppen?
3 cm, och då kände jag att nu är det verkligen på riktigt nu ska vår sötnos UT snart!

Tog du epidural?
JA, kan ju säga att den hjälpte mig på många vis.

Vem hade du med dig till förlossningen?
Min sambo!

Hur var sällskapet du hade med dig på förlossningen?
Han var ett jätte bra stöd för mig. Är så glad att det är han som är pappa till min dotter.

Var förlossningspersonalen bra?
Ja dom var faktiskt riktigt bra.

Hur var du då du låg där inne med värkar?
Hade skit ont, jag blundade och försökte andas. Var nära på att få några tårar men höll dem inne. Så jag var väl mest tyst och blundade.

Fick du föda eller kejsarsnitt?
FÖDA :D

Fick du tjej eller kille?
En tjeeej, blev så lycklig ville så gärna ha en tjej och fick min lilla sötnos.

Vad fick hon/han heta:
Halie perkiö sjölund

Hur gick det att föda? och hur många krystvärkar tog det innan hon/han var ute?
Det gick faktiskt galant att föda, jag var som gjord för det :) det var cirka 4 värkar sen var hon ute.

Fick då hålla henne direkt?
JAAA och gnällde gjorde hon.

Hur mådde du efteråt?
JÄTTE trött, men mådde fin fint psykiskt,

Vilket datum och tid kom hon/han ut?
02.52 - 27 oktober, 2009 =)

Vilken vikt och längd fick hon/han?
3615 gram och 50 cm lång.

Fick du sy?
Japps det fick jag.

Hände det något "men"?
Nope, allt gick jätte bra. Hon hade lite gult i sig men det försvann av sig själv och lite problem med amningen men den funkade bra så fort jag fick åka hem.

Vad kommer du minnas bäst av hela förlossningen?
Det är nog precis innan hon skulle födas då jag tänkte "Nä, nu jäklar ska jag bli mamma. Nu ska jag trycka mellan himmel och jord så hon/han kommer ut :) Sedan första ögonblicket då hon kom. Då vi blev en familj såklart.

Vad hände som du inte ville skulle hända?
Kanske att jag fick sy men inget annat!

Gjord av / Haliesmamma.se
Åsikter!
Postat av: Linda - ndaiL

usch, jag ogillar skånska :S

Kommenterat - 2010-08-02 / 11:22:43  | URL - http://ndail.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥