Partner och otrohet

2010-08-02 / 00:31:11
Tänkte at ni ska få lära känna mig ska börja skriva ut händelser som berört mig på olika vis i mitt liv. Jag börjar med partner och otrohet.


Har tidigare haft en långt förhållande. Tänker inte nämna några namn men ja dom som känner mig vet vem jag talar om. Men som sagt det här är min blogg och jag skriver vad jag vill i den så länge jag inte hänger ut personen.

Jag minns det som om det var igår. Träffade en kille jag blev kär i. "ung". Men någonstans i början kändes det både bra och fel. Vi var kär och galen som det brukar vara. Och jag trivdes med honom. Men efter två år hände allt han var otrogen med en tjej då jag hälsade på min pappa i Uppsala. Samma dag fick jag ont i magen och ville kräkas och ringde genast upp honom och fråga om något hänt. För då jag får ont i magen så har det skett något hemskt eller ska hända. Och tänker jag tillbaka nu idag så var det den gången han var otrogen första gången. Och det fick jag veta av en tjej jag inte känner så väl på min avslutningsfest. Aldrig i mitt liv hade jag upplevt en sådan smärta och hjärtat for i bitar. Jag fick panik, jag grät, jag visste inte alls hur jag skulle hantera det. Jag försökte gå vidare men mådde så dåligt att jag endast var sur var eviga dag och mitt hjärte var i bitar som inte gick att laga. En del av mig ville lämna honom medans en annan del vill ha kvar honom "vanan". Jag minns att jag gjorde uppehåll och sedan slut. Men bara efter någon dag så fick jag återfall och ville ha honom igen. Men då ville han inte ha mig längre. Jag förstod ingenting. Men allting slog till för mig senare då jag fick veta ännu fler otroheter. Som nämligen inte han berättade. . Men kan ni förstå känslan att bli bedragen med två vänner, sitt ex inblandad inklusive fler? dessutom var vi förlovade. Och jag var nog ung och dum som inte förstod vad förlovning innebar. Jag inbillade mig själv att han var den enda. Men egentligen mådde jag ju bara skit tillsammans med honom. Men tack vare det så kom jag över honom ganska snabbt  Men jag har lärt mig väldigt mycket. Och det tror jag han också har gjort. Visst fanns det bra stunder med, men varför ska jag se tillbaka på det då jag skapar dom bästa stunderna nu. Som sagt.
Det sämsta som hände då det var han och jag:
- Gick upp i vikt "innan var jag väldigt smal".
- Var alltid sur och arg, och kärleken jag hade för han slutade jag visa.
- Jag lyssnade aldrig på min inre känsla och lät det gå för långt då jag kunde stoppat det innan.
- Två vänner som betydde för mig fick jag säga upp kontakten med. Gick bakom ryggen på mig och sårade mig lika djupt då jag fick veta att dom vart med mitt ex.
- Fjortissnack "överdrivet fjortis i sms "älskar dig" varje gång jag skrev. Uttjatade om ni skulle fråga mig nu.
- Jag kunde "vara bossen". Vilket gjorde mig sämre att vara hon som bestämmer och pikar allt.

Och det bästa med att det tog slut:

- Jag hade precis flyttat till och fick starta om på ny kula.
- Jag lärde mig en del om förhållanden.
- Jag blev en gladare människa, gick ner i vikt och fick bättre självkänsla.
- Jag träffade Mattias och fick en underbar dotter som bara jag och han skulle kunnat skapa.
En sak är säker, jag kommer aldrig vara otrogen. Skulle aldrig klara av en sådan sak!
Den här händelsen berörde mig mycket. Och jag lärde mig av den.

Har ni varit med om liknande inom otrohet? släng gärna in en kommentar då!
Åsikter!
Postat av: Daniela

oooja! Detta har man varit med om... Med alla killar jag haft... Börjar tro att de är mitt fel, även om jag vet att det inte är mitt fel... De är dem som gör det inte jag... och dum som jag är förlåter jag dem... Och min nuvarande kille var otrogen flera gånger, vi gjorde slut men nu har vi försökt igen och jag försöker lita på honom. Men när jag börjar känna att nu är de bra, de är ju då som han gör något och sviker mig... dock ingen mera otrohet. Men pga allt han gjort så blir jag lätt svartsjuk... missförstå mig rätt, de är skönt att de att det inte bara är jag som vart med om det... lycka till med allt! Mvh / Daniela

Kommenterat - 2011-01-29 / 10:51:35
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥