Allmänt less

2010-12-07 / 19:27:32
Hej där.
Blev bara en inne dag idag och ytterligare två julklappar kom i brevlådan idag. Bara två kvar nu sedan har allt kommit och vi är färdig, men det känns som att en person borde få en till julklapp så får klura ut på det en stund. Får isåfall gå ut i julstressen, vilket man helst inte vill.

Jag har varit så less nu i några dagar. Särskilt på folk. Gamla kontakter som knyter sig till andra, andra som byter vänskap och andra som rent ut sagt snackar skit. Just nu vet jag inte riktigt vart alla står och vilka som är äkta. Känner att familjen är det rätta just nu. Som alltid finns och står där. Och att andra försvinner tråkigt nog. Men man får ju också tänka på att man är mamma nu och vissa tycker väl att man är tråkig då. Men det som stör mig är att folk inte frågar längre om man vill följa med på fest eller hitta på saker. Fast jag är mamma så kan jag väl göra saker jag med. Har fixat så mycket roligheter nu på slutet med fest, kalas och bjudit på massor. Men man får aldrig något tillbaka känns det som. Jag begär inget av någon, men skulle vara kul om någon erbjöd sig någon gång!

Ibland önskar jag att man kunde börja om på nytt som sist. Men mer söder ut denna gång. Man tror att saker och ting förändras men egentligen gör det inte det. Nya kontakter, ny lägenhet och ny ort skulle inte skada just nu !

Åsikter!
Postat av: Emelie

jag känner precis som dig hjärtat.. Jag finns här för dig/er. ovasett va som händer finns jag du kan lita på mig:D<3333

Kommenterat - 2010-12-07 / 19:32:49  | URL - http://silasminprins.bloggplatsen.se
Postat av: mamsen

men inte det puss

Kommenterat - 2010-12-07 / 22:30:32
Postat av: Alexandra

Känner precis som dig ibland :( Men man märker vem som är ens äkta vänner. Du vet att jag alltid finns om du behöver prata <3

Kommenterat - 2010-12-07 / 22:36:11  | URL - http://mammatillnoova.blogg.se/
Postat av: Pottifarr

Varför ingen kanske ger tillbaka det är för att ingen är så bra som du att ordna aktiviteter som dig :P

Kommenterat - 2010-12-08 / 11:58:11
Postat av: Sabine

Hej gumman! Tråkigt att du känner så... Men tänk på att det är dina egna krav på folk runt om dig som gör dig ledsen. Förväntar du dig att folk ska göra saker eller bjuda tillbaka och så, så gör du dig bara själv ledsen. Tyvärr har inte människor samma sätt att se på saker som en själv. Så lägg den allra största energin på er, din lilla familj:) för den kommer inte få dig att känna dig sviken. Är du däremot sviken av någon så gå inte bara å känn dig ledsen och besviken utan prata med den personen, man har lika stort ansvar att få en person att förstå hur man själv ser på de än att bara förvänta sig att personen förstår... Bara du själv kan få dig att må bra gumsan :) Många kramar/ Sabine

Kommenterat - 2010-12-08 / 16:35:59
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥