En tripp till Willys.

2010-02-17 / 10:43:24
Ja det blir nog så, vi har helt tomt här hemma. Det behövs lite frukost och några mat rätter.
Imorse fick jag ett samtal och vi kommer nu troligtvis kunna ta en lägenhet och lyckas ha en redan då vi flyttar. Allt hänger på övikshem nu. Hinner vi få en så. Men vi har ju mer tid på sökande nu än från 1 maj eller längre tid där fram. Vi ska ha en trea så att Halie får ett eget rum. Det är viktigt. Sen behöver jag och Mattias lite privat tid med varandra också. För att få förhållande att funka med barn så behöver man tid till varandra också, det är VIKTIGT. Kom ihåg det alla sambosar med barn. Glöm inte bort varandra. För att få sitt eget barn att må bra så måste ni själva må bra.


1. Så fort babyn somnar se till att vila tillsammans i t.ex soffan genom att hålla om varandra.
2. Ta en promenad tillsammans med vagnen och prata lite om hur ni vill ha det längre fram och håll varandra i handen kanske?.
3. Var aldrig rädd för att be eran mamma/pappa osv att ta hand om babyn så att ni kan få en tid för varandra som att gå på bio, käka middag ute osv.
4. Pussa varandra minst tre gånger om dagen och ge alltid varandra en kram då ni ses.
5. Sätt er tillsammans i tvrummet och slå på en film och sitt tätt intill varandra. Det är lätt att ni får en vana med en egen sida om soffan.. Isåfall försök få bort den vanan NU!

Btw, vet att s*x är svårt vid denna tid, särskilt om man delar samma rum med babyn.
Prata med varandra så kommer ni fram till något, tro mig !


Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥