Fredagsmys?

2010-02-12 / 09:46:59
Halie vaknade nyss och det var min tur att gå upp med henne. Tycker ändå att hon sov riktigt bra inatt :)
Nu är det helg gott folk, vad gör man då?. Tur det är en massa bra film på tvn ikväll, det förgyller den.
Mattias kom också imorse och sa att han trodde bostaden var här och kollade under vår disko. Konstigt att dom inte ringde på mobilen eller dörren bara :/ eftersom att dom måste göra det först och svarar vi inte då. Då får dom gå in. Men men gjort är gjort, ska ringa dit sen och se om dom vet om lekaget, Matte kanske bara drömde med. Vem vet? Det är så fint väder ute nu och har varit det i några dagar med. Synd Halie är för liten för att vara ute och leka. Isåfall hade jag lovat att det blev en lek dag ute idag. Jag har böjat ge Halie pure och banangröt. Hon älskar det så varför ska jag då inte ge?. Sedan behöver hon det och hon är mindre gnällig nu då hon fått sånt. Tänkte att jag sett så många som är emot det, själv tycker jag inte alls att det är fel. Jag fick ju själv det i 3 månaders ålder. Jaja, man ska göra som man vill och mår barnet bra av det så varför ska man inte ge då? Min mamma la ut lite söta bilder på facebook.. Här har vi en gullig (:

Halie ligger och sparkar på mig nu.
Det betyder att hon är trött igen.
Så tror jag kanske lägger mig en stund inne i sovrummet med henne.
Vi hörs då jag klivit upp igen. !

 

Åsikter!
Postat av: angelica

ett tips: va försiktig med banan, det är ofta förstoppande! :) bara ett tips :)

Kommenterat - 2010-02-12 / 11:08:55
Postat av: Anonym

Dom brukar ju rekommendera smakportioner från fyra månader, men min son fick testa lite banan vid tre månader. När han blev fyra fick han testa gröt och allt annat gott :) Men så länge hon är nöjd så gör man rätt, alla barn är ju olika! Men jag håller med hon som skrev att banan kan vara förstoppande. Min son har aldrig haft något problem med mat och kan äta i princip allt. Han älskar stark mat och får inte heller ont i magen av det, men alla barn är ju inte så. Så om du ska ge banan, börjar försiktigt så hon inte blir hård imagen :)

Kommenterat - 2010-02-12 / 12:46:30
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥