Svar till en kommentar !

2010-02-03 / 22:55:45
Man kan inte alltid räkna med bra kommentarer eller folk som tror att man inte tänkt till genom att bara blogga.
Jag visste också att många skulle ta det hårt och kommentera då jag berätta att vi var sugen på en till liten.
Bara det att folk måste få resonera olika utan att förklara för mig vad som är rätt och fel.

Kommentar från anonym.
Vad tänker du med? 
skaffa barn bara för det ändå finns inge jobb! varför inte vara hemma ett år
till när man får betalt!
 känner inte dig men vet
vem du och din kille är! tror du att det kommer vara roligt för era barn
(om det nu blir en till)
och växa upp i en tattar familj som går på soc? inga nya kläder
m,m!! om du ska vara hemma i 2år
 nu vet jag inte vad du får ut i FP men det handlar säkert åm
4K i månaden, med två barn måste ni skaffa större boende om vi pratar om lhg så är
det minnst en 4a med tanke på att barnen ska ha ett eget rum
 å ni ska ha ett eget sovrum åxå.
du har ingen gymnasie Utb. vilket innebär att ca år 2012 är
det omöjligt att få jobb om du inte börjar plugga
å din kille går ju åxå på soc, när man plugga å har
studie lån/bidrag räknas det som en inkommst och
då får ni inte mycket av soc. Gör vad du vill men tänk på barnet/en,
för vem vill växa upp i en tattar
som inte har ens råd med nya kläder varannan månad, det är dyrt att ha barn
men det har ni inte märkt än
för hon är för liten.

Svar: För det första skaffar vi inte barn bara för att. Du om någon som läser min blogg
borde se att vi inte skaffa Halie bara för att. Och hur kan du komma och säga "tattarfamilj"
då du inte har en aning om hur våran ekonomi
är. för det första flyttar vi till en trea inom kort som jag ska nämna här på bloggen sen vart osv.
Och för det
andra har jag 6 syskon och vet hur det är att bo med bra ekonomi och dålig ekonomi.
Och jag kanske inte vill ha
jobb? . Jag kan lova dig att jag fått nya kläder varje månad då jag var yngre och
det kommer mina barn också
få. Skulle aldrig låta dom få leva snålt bara för att jag kanske får göra det. Du får tycka precis vad du vill.
Men något jag ogillar är att du nämner "tattarfamilj" och pratar som om jag inte kan ett skit bara för att jag skriver
ut lite på en blogg. Jag är så jäkla duktig med ekonomi om du bara visste. Och nya,
snygga kläder finner
jag för så jäkla bra priser. Men varför
ska jag behöva sitta och förklara det. ni som ser Halie och hur min vardag
och läser bloggen lär se om Halie får leva i en
tattar familj, Du ska få se hur fel du kommer att ha.
För du har ingen aning om hur våra planer ser ut.
Thats it, om du vet vilka vi är så kudne du väl stå för vem du är.

Lever inte på soc för er som undrar.
Jag och Matte får ersättningar och klarar oss bra på det tills Mattias får jobb :)

Det som är bra med mig och det säger jag stolt: Det är att jag går min egna väg ..
Skriv ut på bloggen hur du tänker och tycker.
Låt inte elaka och jobbiga kommentarer hindra dig.
För ju mer bloggläsare du får, då får du räkna med fler elaka kommentarer också.
Se bara på BlondinBellas. Hon är en stark tjej.




Åsikter!
Postat av: jenny mamman

till dig som är anonym tycker jag ska säga vem du är för tattare familj har vi aldrig varit. Detta som du skriver är inte snällt tycker jag. Du har nog alltid haft det bra i ditt liv du vet nog inte hur det är att vara fattig. Man ska inte klanka ner på människor och skriva det på en blogg är väl fegt gjort.

Tycker att du ska stå för vem du är men ska nog ta reda på det för så här får man inte göra kallas trakassering. Du verkar ha ett väldigt dåligt liv som måste tracka ner på andra.

Kommenterat - 2010-02-04 / 13:48:19
Postat av: Anonym

Ojojoj, det märks verkligen att vissa inte vet hur det fungerar. Vem har sagt att man inte han få ett jobb bara för att man inte pluggat? Jag kan säga dig att jag är i samma ålder som Carro och jag har bara gått gymnasiet och jag har ALDRIG haft svårt att få jobb. Har aldrig behövt visa upp ett gymnasiebetyg på någon arbetsintervju heller. Visst finns det jobb som har sådana kriterier, men absolut inte alla. Jag är också mamma och det har varit en STOR del i att jag har fått en del jobb. Det visar att man är mogen och ansvarsfull, betydligt mer än andra i samma ålder som inte har barn. Den här personen verkar tydligen bara se alla negativa saker med att skaffa barn tidigt i livet. Angående syskon, så är det faktiskt så att syskon ärver från varandra, det kostar inte mycket mer med två barn. Det som är dyrt är när dom börjar på dagis och behöver ytterkläder och skor, det är det enda. Och när dom kommer upp i den ålder då dom vill börja utöva någon sport/intresse. Men herregud, då talar vi om flera, flera år framåt och då kommer dom här två personerna att ha ordnat upp allt ekonomiskt. Carros kille söker jobb, och han kommer att få ett. Har ni hört talats om personer som gått arbetslösa i 10 år? Okey, det finns, men då är det oftast förtidspensionerande. Ingen går utan jobb så länge när man VILL jobba. Och vad spelar det för roll om Carro går på lägsta föräldrapenning? Det finns det MÅNGA som gör. Jag känner flera stycken i 30-års åldern som gör det, så vad är skillnaden? Det är så fruktansvärt lätt för andra att trycka ner människor, bara för att deras liv inte ser ut som ens egna. Men så är det. Vissa skaffar barn tidigt och vissa skaffar barn sent. Vissa skaffar inga barn och vissa kan inte få barn. Barn är en gåva, och om man vet att man kan ta hand om dom så finns det ingen som har rätt att säga något annat. Du som skrev det där inlägget, sluta bry dig om vad andra gör. Dina val är dina och Carros val är hennes. Om du inte vill skaffa barn föränn du blir 30, vill inte du höra saker som "du blir för gammal, du kommer att bli tjock, det är svårare för kroppen att återhämta sig, du får lättare bristningar och celluiter" osv. Tänk efter innan du trycker ner på andra. Bara för att vi valt att skaffa barn tidigt i livet, betyder inte det att våra liv är dåligare på något vis. Det kanske bli mer kämpigt, men tro mig, det är så värt det!

Kommenterat - 2010-02-04 / 13:50:31
Postat av: bella, syrran :P

haha, vem fan tror du att du är? varför lägger du huvudtaget ner energi på att skriva detta till carro? vilket bra liv du har då, herregud. innan du börjar skriva något så bör du veta något om vår familj först! du känner inte oss, jävla hora.

Kommenterat - 2010-02-05 / 15:54:58
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥