Umeå? Övik?

2010-02-24 / 16:14:03
Bor man i Övik så tycker man alltid att det staden är "skit". Tyckte jag själv också och älskade Umeå direkt och ville aldrig mer tillbaka till Övik. Känner obehag att komma tillbaka till "skitsnackarna" igen. Men vadå man väljer ju sina vänner och dom som snackar skit kan man ju bara skita i. Mycket prat om att Umeå skulle vara bättre ser jag att många Övikare tycker. Men det är egentligen bara en skillnad. " Mer folk, mer krogar osv" Det är bara lite mer av allt. Kan ju nämna att Övik har Lidel som inte ens Umeå har lyckats starta upp ännu. Övik har Cubus vilket inte Umeå ens har där. Övik har världens bästa badhus. Ja jag kan komma på mycket bra. Men sen har även Umeå bra saker som inte finns i Övik men så är det ju med alla städer. Är man less på Övik och vill flytta då rekomenderar jag söderut. Och Umeå rekomenderar jag om du ska gå skola osv. För det är studenter överallt. Jag ville bara påminna alla om att inte ta något förgivet och tro att en annan stad är så mycket bättre bara genom att veta lite om staden. Men sen ska man ju våga testa också. Men vill man ha jobb är ni helt fel ute om ni sticker norr. För det är söderut man kan finna dom lättare. Detta är enligt mig och mitt tycke.

5 bra saker med Övik
* Lägenhetsmässigt så är Öviks lägenheter lättare att få och billigare.
* Det som byggs i Övik, det fullföljs alltid.
* Sveriges bästa badhus finns där.
* Man finner lätt kontakter bara man är villig själv.
* Du kan betala kontant på bussen (inte i umeå)

5 bra saker med Umeå.
* Bussarna går på söndagar och oftare.
* Systemet finns på tre ställen och öppettiderna är till åtta.
* Mer krogar och uteställen.
* Det kommer ut typ 30 lägenheter per dag man kan söka till.
* På sommaren så har dom utomhusbad och båtar i hamnen där du kan sitta och ta dig en öl eller nåt annat.

Det blir vad man gör det till, det spelar ingen roll vart man bor.

Alldeles för få är stolt över sin hem stad. Vad gör ni då här?
Varför flyttar ni inte istället för att klaga? :)
Åsikter!
Postat av: Nathalie

måste bara fråga, hör jag till dom som snackar skit enligt dig?

Kommenterat - 2010-02-24 / 20:09:34  | URL - http://ungmammanathalie.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥