Snart dags för dop.

2010-02-16 / 20:54:59
Hallå där, idag pruttade Halie med munnen för första gången. Jag fick nästan en skrattatack. Det lät hur kul och gulligt som helst, dessutom härmade hon mig varje gång som jag gjorde så åt henne. Just nu ligger hon och drar i sin pyamas, hon är en nyfiken liten flicka nu. Och snart är dopet med.. Hm, vad har vi planerat egentligen?. Ja här gör vi allt i sista sekund. Fikalokal, präst, dopklänning och festlokal är ordnat men alla dom där små detaljerna då? Typ:
1. Sångare, någon som vet av en som kan sjunga och vill ställa upp den 27 februari på Halies dop?.
2. Doptårta. Vi har bara varit på sockerbagaren och dom gjorde bara runda bildtårtor med någon text och typ blom dekaritioner. vilket känns så tråkigt. Vet ni av någon som gör extra fina dop tårtor? Som finns i Övik eller som man kan beställa ifrån?.

3. Psalmer?. Vi vill ju ha med så lite gud och jesus som möjligt. Vi vill ha en underbar text.
4.
Tips på att göra fint i "fikalokalen". ?
Det är så mycket mer.

 

P.s - Min header är under renovering ;)

Åsikter!
Postat av: Emma

psalmen Du vet väl om att du är värdefull är jätte fin :)

Kommenterat - 2010-02-16 / 21:00:48  | URL - http://majasmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: Alexandra

Jag hade ju boktårtan som 1 av tårtorna på vårat dop som du vet :) Och jag gick bara med några bildförslag med olika tårtor till nya kondis (ett konditori hära i stan) och så gjorde dem efter bilden och våra önskemål..

Kommenterat - 2010-02-16 / 22:09:31  | URL - http://nitonochgravid.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥