Svar till kommentar ..

2010-01-22 / 21:30:57
Postat av: C

För ett år sen fick Mattias lov söka socbidrag (om det är det du menar med kommunen) eftersom han inte fick börja stämpla direkt, då fick han 300 kr första gången för att uträkningarna visade att han borde kunnat hushålla med sin sista lön så det räckte även denna månad. Det är helt befängt eftersom han inte visste att han skulle bli arbetslös och därför inte tänkte på att spara pengar, men så är "reglerna". Så fick ni " för mycket" förra månaden av någon anlending så kan det vara detta dom räknat på... Skitdåligt :/

Svar: Jo vi vet varför. I alla dessa månader har vi fått runt 4000 kr av dom.
Och förra månaden så fick en högre inkomst nämligen bostadsbidraget på 1000 kr mer i månaden, alltså ska dom bara dra bort 1000 kr. Men dom har dragit bort typ hela normen, det är just det jag inte förstår.
Men som tur är så brukar vi mejla varandra så jag får väl reda på de på måndag !

 



HEJ OCH HÅ, hörs ikväll/inatt...

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥