Drömjobb sen yngre tider!

2010-07-30 / 13:05:22
Känner mig så booring då jag skriver. Jag lever inte ett lyxigt och flott liv. Som en del andra gör. Mitt består av att ta hand om min dotter och våran vardag, vilket jag älskar mest av allt. Men jag har så många drömmar, men har svårt att uppfylla dem. Just att börja någonstans det är nog det svåraste gällande mig. Jag har haft mina drömyrken sen yngre, men inget har man gjort åt dom. Mina drömjobb sen jag var yngre är:
1. Assistent åt "chef" eller dyl. Hinder: ENGELSKAN och referenser..
2. Skådespelerska (vem har inte drömt om det?) Hinder: Familjen och bor i helt fel stad.
3. Media, allt inom fotograf och filmare. Hinder: För svår branch, måste ha en massvis med bra fotogrejer och studio. Som filmare, ja bor ju helt fel.
Det var mina mål som yngre, stora drömmar. Som kan bli sanna om man vill. Men hur ska man börja? Och hur ska man ha råd?

Liksom, man lever bara en gång. Varför ska man då söka upp en massa hinder egentligen? om man ändå vet vad man vill. Jag väntar typ på turen, vilket inte kan komma utan en kämparglöd som bevisar att man vill något.
Något jag alltid drömt om är: 1. Att få vara med i bigbrother (finns inte längre) men att få visa folk vem man är. 2. få ha en bra inkomst utan att behöva räkna hur mycket man handlat för inne på affären exempel. Kunna bo i hus, ha bil, semestra 1 gång per år, ge halie en bra uppväxt, ha en stuga, gifta mig på en strand, kunna köpa sånt man vill ha utan att behöva tänka "jag har inte råd".
Jag är speciell och har speciella mål som jag nog aldrig kommer kunna uppfylla. Men vad vore man utan alla dessa drömmar? dom är viktiga fast dom kanske aldrig blir sanna.

Och kom ihåg en sak, vi kan inte klaga på folk som är rika/bra inkomster.

Dom har faktiskt kämpat för att få den lönen dom har!

Men visst, i vissa fall har även folk haft tur som har bra inkomster. Fått det serverat på silvetfat. Medans många jobbar häcken av sig och får knappt ihop det. Orättvisor kommer alltid att finnas.


Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥