Halie snart 9 månader!

2010-07-25 / 22:33:22
Eftersom att Halie blir 9 månader på tisdag så tänker jag skriva lite om hennes utveckling..


Vad har Halie lärt sig under sina 9 månader?

1. Hon har lärt sig att krypa.
2. Hon kan ställa sig upp med hjälp av bord och dylikt.
3. Hon kan tugga jätte bra.
4. Hon kan säga "mamamama" och "dada".

Hur många tänder har hon fått?
Halie har nu 6 tänder.. Två där nere och fyra där uppe.

Hur sover hon om nätterna?
Hela nätterna lång, sover oftast 12 timmar.

Har hennes ögon/hårfärg ändrats sen hon var en liten bebis?
Halie hade lite blått då hon föddes och nu är dom mörkblåa och hon har blondt hår med lite brunt i.

Är hon mammig eller pappig?
Oja, hon är mammig för tillfälligt.

Vilken storlek har hon på sina kläder?
74 och uppåt. Varierar ju då vissa kläder är stor och liten i storleken.

Har hon badat ute?

Ja det har hon massvis med gånger och hon älskar det!

Vad gillar hon att äta bäst?

Gröt såklart och vissa maträtter som kyckling och korv gillar hon. Sen gosaker gillar väl alla barn? :)

Vad gillar hon inte att äta?
Hon har faktiskt gillat allt hon äter. Sen ibland duger ju inte viss mat bara för att hon hellre skulle vilja ha något godare.

Vilka går hon bäst ihop med förutom mamma/pappa?
Hennes mormor, min lillebror och min sambos syster

Har hon någon gång sovit borta utan er?
Jo hos hennes mormor..

Har hon rest någonstans under dom här månaderna?
Jo vi har varit i Uppsala och Sundsvall. Sedan pendlat mellan Umeå-Övik en del.

Vad gillar hon bäst att leka med?
Jadu, saker hon inte får leka med och mamma och pappas nycklar. Och vissa leksaker duger ibland.

Har hon bott på samma ställe jämt?
Nej nej. Då hon var i magen bodde vi i Obbola utanför Umeå. Då hon tittade fran bodde vi i Ersboda i Umeå och nu bor vi i Domsjö som ligger i Örnsköldsvik.

Sist men inte minst.. Vad hoppas du att hon lärt sig tills hon blir 10 månader?
Att hon kan stå själv, kunna säga klart och tydligt "mamma/pappa" osv.

Listan gjord av - Haliesmamma.se

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥