Snart drar vi härifrån

2010-03-18 / 17:59:36
Jag höll mig i 10 minuter eller något sånt, men sitter och tänker på min framtid som kommer att bli i den lilla staden Örnsköldsvik. Då vi flyttat dit ska vi köpa ett träningskort till Mattias så han och J kan träna. Klart älskling behöver få göra nåt som han gillar nu då han flyttar ifrån sin stad. Tur J finns där och hans syster. Så han är ju absolut inte ensam. Men jag har ju också tappat många kontakter där. Förr festade man och var "PartyCarro". Men jag har förändrats sen jag flyttade tilll Umeå. Nu har jag familj och kommer till Övik för att skapa ett liv. Och inte för att festa och leva fadderittan. Ska verkligen bli roligt. Har halvt bokat fika besök med folk jag känner och dom jag inte känner som jag snackat med på internet. Ska bli hur roligt som helst att få träffa gamla kompisar och nya. Jag behöver verkligen få kontakt med någon som har barn (kring samma ålder) precis som jag. Mina två närmaste vänner som inte har barn lär ju tycka att jag är "booring" just nu som är hemma mamma och bara pratar om Halies utveckling typ :) Medans dom talar om ragg, party och tjafs osv. Trots det så står dom ju kvar. Vet ju vilka jag ska ringa om jag vill ut en kväll ;) Känner ju fakttiskt att jag och älskling gjort rätt att flytta dit. Det har ju nyss varit MORD här på Ersboda t.o.m och man förvånar sig inte. Det händer alltid något här. Så man måste låsa dörren och jag går aldrig ut med Kiara på natten. Det är Mattias uppgift ;) Men som tur är så kommer Halie slippa detta "ghetto". Jag menar nu inte alla om någon bor i Ersboda och tar åt sig. Finns ju jätte många fina människor här med. Men om jag säger såhär så är det verkligen läskigt att gå på affären här, det är läskiga typer som är "höga eller fulla". Där ska inte Halie få växa upp. Men vi har inte bestämt om det blir Övik i resten av vårat liv. Det får man se. Ödet bestämmer våran väg :) Nu hoppas jag bara att Sverige kan bli bättre med jobb och ge min kära karl ett jobb. Att det ska vara så svårt att få sig ett jobb och få tjäna sina egna pengar. Vilken lycka det hade varit. Men nu är det inte långt kvar tills vi sviker Umeå. tack för mig, nu ska jag lägga in kläder i torkskåpet.



Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥