Tankar om livet innan halie

2010-11-25 / 23:23:09
Att vara lycklig för mig är att ha en familj. Jag kan ju nämna att innan Halie kom in i mitt liv var det ganska enformigt och tråkigt. Fest på helgerna och bara dator och tv på veckorna samtidigt som man praktiserade eller sökte jobb. I längden blev det väldigt tråkigt. Och då menar jag att jag och min sambo levde exakt samma liv där ett tag. Jag minns hur jag sa till mig själv att jag ville bli mamma en månad innan Halie faktiskt började växa i min mage. Tror faktiskt att min inre röst lyssnade på mig. Sen den dagen vi fick veta förändrades allt på ett kick. Vi började planera vårat liv. Och alla dagar var som något nytt. Det jag ville säga med allt var egentligen att jag är så lyckligt lottad att jag har min lilla dotter och en underbar sambo som jag inte skulle vilja byta ut för något alls, kanske ibland då han är lat? -ironisk-.

Än idag kan jag inte heller fatta hur mycket vi har åstadkommit med. Jag känner mig absolut vuxen nu. Inte längre partycarro. Jag känner att jag fick leva min ungdomstid. Och är jävligt nöjd med den också och alla minnen sparar jag varmt om hjärtat. Men nu är jag i vuxen livet. Och visst har man också fått mista en del personer för att man själv valde att vara vuxen. Men ibland så kan man förstå dem. Vi väljer ju numera att spendera vår tid med Halie och fest är ju inte något vi tänker på samma sätt längre. Jag känner att jag har en stor mening med livet och det känns fett bra.

Ta mig inte fel nu, klart man går ut nån gång ibland och det är inte alls fel att göra det (vilket jag själv väljer att göra då det finns tid, behöver och lust). Alla mammor behöver egentid och sånt tycker jag är viktigt. Och då väljer vissa att festa medans vissa väljer att bara gå på bio, där gör vi alla olika helt enkelt. Ska man ha sin egentid måste man ju själv avgöra vad man känner att man vill göra. Man ska gå sin egen väg, kritiker finns det överallt.  Spelar nog ingen roll vad man egentligen gör så är det alltid någon som stör sig på saker.

Saker jag vill få gjort i mitt liv

- Gå utbildning inom en genre som är intressant och lite spännande.
- Ta körkortet.
- Få fast jobb.
- Fler barn.
- Flytta till ett hus nära en sjö lite utanför stan.
- Resa utomlands varje sommar.
- Ha en sommarstuga i söder.
- Gifta mig.
En del viktiga saker jag vill fullända.
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥