Vecka 25 (24+1)

2011-04-03 / 11:03:35
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 1 full dag (v24+1).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 22 jul 2011
Du har 110 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.




Som ni vet så hade jag problem med yrseln.. Men den känns faktiskt bättre nu så kanske har järntabletterna börjat verka. Så vi får se hur det går under veckan. Annars så är magen ivägen en hel del och har svårt att böja mig. Men annars får jag må bra förutom de vanliga symptomen vi mammor/gravida står ut med =)

P.S - Ska se om jag kan fota mag foton med mobilen, mitt minneskort är ju paj!

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥