Tankar och en dikt

2011-12-15 / 12:26:31
Jag kunde faktiskt sova inatt, tur var väl det. Klev nyss upp känner mig rätt trött fast än jag sovit. Men det tillhör väl efter det som hänt. Det är nu allt ska planeras, ska vara med och hjälpa mamma och min moster inför begravningen. Jag vill verkligen vara med den här gången. Mormor sa aldrig hur hon ville ha sin begravning. Så fort man pratade om döden med henne så bytte hon samtals ämne. Hon avskydde ju döden. Så vi får helt enkelt tänka oss in i henne och göra begravningen så bra som möjligt. Skulle ju helst vilja att begravningen var innan julafton men det tror jag inte kommer att hända. Blir nog efter jul och nyår. Men vi får se mamma skulle ringa och kolla upp det där.

"Minns att jag drömde om mormor, om att hon var död osv..."

Annars så händer det inget speciellt idag, jag ska snart få träffa Halie har inte träffat henne sen i förrgår.. Har saknat henne otroligt mycket. Sambon börjar jobba nio ikväll och slutar fem imorgon eftermiddag. Så jag kommer att ha full rulle med barnen. Nä nu ska jag piggna till lite innan båda barnen vaknar!

Sakta kom döden
den kom som en vän

Tog dig vid handen


och ledde dig hem

Himlen var kall och full av snö


det var en fin tid på året att dö

Du for till himlen vi alla förstod


men dit du kom genom svart jord

Vi saknar dig evigt vi älskar dig så
då vi mot samma öde sakta gå


Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥