Be strong mormor!

2011-12-12 / 22:47:44
En jobbig start på veckan.
Var nyss in på IVA (sjukhuset).. Mamma ringde mig och sa att mormor ligger jätte dålig där. Hon var medvetslös och kom in i söndags. Så vi drog oss in och med oss hade vi Malin, brorsan, Felicia och Eddy. Mormor låg bara ner helt okontaktbar och tittade in en endaste gång på de tre timmar som vi satt där. Läkaren kom efter en lång väntan och sade att de egentligen inte hittat något problem. Men hon hade en stor blodförgiftning. Och skulle hon få hjärtinfarkt så ville de inte starta igång hjärtat igen pågrund av att blodet var så dåligt. Mormor är bara 61 år. Har inte ens grått hår ännu. Samma fina orangaá hår och ser ut att vara runt 50 år. Hon hade även målat sina långa naglar blåa.. Visst min mormor är stark hon har överlevt det mesta. Men nu såg man att det inte alls var bra med henne. Hon som det alltid är fart på.. Tyckte så synd om henne, gav henne ett hjärtgosedjur där det stod "ilove you" på och ett dagisfoto på Halie så att hon ska veta att vi varit där och se det om hon vaknar till. Det är ju hon själv nu som väljer om hon vill leva vidare eller gå över på andra sidan. Jag hoppas verkligen att hon är stark, hon som blivit så bra nu på slutet och alltid varit så glad då man hälsat på henne. Hon har även träffat Halie och blev så glad då hon höll i henne. Kommer ha mobilen i handen inatt, man vet aldrig om något händer. Det tråkiga är ju att min sambo kommer att jobba från tio till elva på kvällen imorgon. Inte mycket att göra åt.

Idag då jag såg henne så minns jag alla gånger jag sovit över hos henne som liten och hur mycket presenter jag alltid fick utav henne. Har fortfarande än idag kvar en sak jag fick "drömfångare". Den hänger än idag på väggen ovanför min säng. Jag älskar dig mormor, bli pigg och stark nu!

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥