Rökning är farligare än man tror

2011-02-20 / 22:10:24


Själv så rökte jag i 8 år utan att bry mig i allt det farliga i det. Jag slutade två månader efter att Halie fötts och har nu varit rökfri i över ett år. Men som sagt två månader efter att jag slutat fick jag och min familj reda på att min morfar fått lungcanser och det är tack vare att han rökt. Han hade slutat men cansern hade växt inom honom. Så det fanns många tankar kring det då och det fick min mamma att sluta röka då hon såg hur morfar led. Dessutom ville morfar att alla hans barn ska sluta röka. Det tog på mamma eftersom att hon slutade och hon har rökt jätte många år. Då vi trodde att cansern blev räddad så plötsligt fick han i hjärnan och då visste vi att det bara fanns en utväg även om man heslt ville tro att det skulle bli bra. För på slutet har det gått upp och ner han har mått bra och dåligt. Var hos honom en hel del på slutet. Och sedan kom dagen då han dog. Mamma, moster och min morbror satt hos honom tills han slutade att andas. Och nu finns han inte länge och det är tack vare dessa ciggaretter. Han orsakde sin egen död i förtid då han egentligen ville leva och hade kunnat leva 20-30 år till. Men han kunde inte ändra på tiden. Men det kan vi.. Jag hoppas även att mina nära och kära får en liten syn blick om det här och kanske inse att att livet är mer värt än ett ciggpaket. Men jag vet att det inte är lätt att sluta.. Och oftast säger dom flesta "jag har inte viljan". Det hade inte jag heller jag bara bestämde mig för ett datum och höll det. Man kan kämpa tills man lyckas. Bli rökfri så blir risken mindre för denna hemska sjukdom. Ni som faktiskt varit med om samma sak.. Förlorat en kär medlem inom lungcanser ni vet exakt vad jag talar om!
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥