Eddy 2 veckor idag :)

2011-07-29 / 00:01:00
Idag blir min lilla älskling två veckor, vart har tiden runnit iväg? känns som att det var igår lille Eddy kom till världen. men tiden den bara går och går. Man ska ta vara på den för snart är han inte bebis längre. Så jag njuter av hans bebis doft varje dag och över att han är en sån otroligt snäll pojke. Är så stolt över honom.

Funkar amningen bra?
Den funkar bra nu och det finns redan rutinerna på när han vill äta. Min mjölk räcker nästan jämt. Förutom på kvällen innan han somnar då har han ätit upp exakt allt och då får vi gå in och ge ersättning. Men annars så lever han på amningen. Vi får hoppas att jag kan amma ett bra tag till.

Sover han mycket?
Han sover jätte jätte mycket. Oftast 5-6 timmar per gång. Där efter äter han lite och tittar lite, äter mer och sen somnar han igen. Så han är en sjusovare mot för Halie.

Är Eddy och Halie lik utseendemässigt?
Näsan och kroppsformen är himla lika. Annars är det så svårt att se, lättare för andra att se likheterna.

Vem liknar Eddy mest?

Pappa såklart, brukar ju vara så =)

Hur mår du nu efter förlossningen?

Psykiskt sätt så mår jag riktigt bra. Men har väldigt ont i bäcken och på sidan av ryggen då jag böjer mig åt sidan. Men i slutändan så ska det väl försvinna. Eftervärkarna är iaf borta.

Hur funkar Eddy och Halie ihop?
I början var det ju självklart lite jobbigt för henne.. Men tycker det går bättre för varje dag som går. Ibland kan hon vilja nypa till honom om hon är riktigt trött och bråkig. Men annars kan jag inte klaga. Det är ju nytt för henne med.

Hur är det att vara tvåbarnsmamma?
Det är super mysigt. Känner mig stolt som redan gått ut med mina barn utan min sambo. Första dagen var det väldigt nervöst och man var rädd för att saker skulle ske, men med dagarna som går så känns det lättare. och det kommer säkert ta lite tid innan man får in rutinerna på riktigt.

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥