Godmorgon världen

2011-07-03 / 12:18:28
Irriterande då man skriver ett jätte långt inlägg och sedan hänger sig datorn. Så jag för börja om på noll igen.

Som sagt min sambo har ju två extra jobb. Och i fredags blev vi riktigt irriterad på ett ställe. För tre månader sedan fick han schema för det jobbet och hur han ska jobba i hela juli. Jag och sambon kollade schemat i fredags och insåg att vi råkat skriva ett pass för mycket. Så han ringde till chefen och helt plötsligt så märkte vi hur hon hade ändrat hans schema utan att ens nämna det. Hon hade gett sambons dagar till en annan sen hade han fått andra dagar och dom kan ju inte han jobba för han har ju jobb på andra jobbet med. Så jag kände mig riktigt arg på dem så vi åkte dit och skulle försöka tala med henne. Men det gick inte så bra hon sa bara "tyvärr" och sedan fick han ett enda pass där nu i juli. Vi gick bara där ifrån och åkte upp till hans jobb. Som tur va så fick han lite pass av dem så det ordnade sig för oss i alla fall. Men man undrar ju om en chef verkligen får göra som hon gjorde. Helt fel stil. Hade inte sambon nu ringt henne då hade ju han inte vetat om det och råkat åka på jobbet då en annan har passet och hur skulle det se ut? Nä fy så arg man blir på sånt där. Tur att han hade ett annat jobb att vända sig till i sista sekund, de blev bara glada att han fick mer hål i schemat. Tur det!

Idag vad sker då?
Sambon ska iväg och jobba vid två och kommer hem ikväll. Så jag och Halie ska vara hemma själva. Blir nog bara till att vara inne. Känner mig inte så manad till att gå ut med denna bjässe mage, har blivit så super lat och trött nu så nu hoppas jag bara att tiden går fort och bebisen ploppar ut. Men nu ska jag göra en hel del här i hemmet. Vi hörs av senare, puss och hejs.. KUL att vara tillbaka igen :)

Åsikter!
Postat av: Jonas

det beror ju lite på vad som står i anställningskontraktet. t.ex. om det står att han är anställd på 20 timmar i veckan så ska han ju ha det osv. annars om det står att man är anställd som extra kan ju chefen göra lite som hon vill.. bara att hon uppfyller vad som står i kontraktet.. dvs. hur många timmar i veckan man är anställd på! kontrakt är även giltigt oavsett muntligt (fast det är ju svårare att bevisa om någon sagt något muntligt) eller skriftligt och gäller tills vidare, enligt 1§ i AvtL pacta sundt servanda..

Kommenterat - 2011-07-03 / 12:52:13
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Vad äre han jobbar med ?

Kommenterat - 2011-07-03 / 12:52:40  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: angelica

så gör dom även där jag jobbat. dom kan ändra och dona och så säger dom inte till den personen det gäller... man blir förbannad får då har man planerat och så ändrar dom hela alltet. va fan ska man göra då da?... förstår att ni blev arg...

Kommenterat - 2011-07-03 / 14:01:39  | URL - http://hundochkattliv.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥