Lite av det som hänt under graviditeten

2011-07-03 / 13:56:10
Äntligen har man städat undan efter Halie med hjälp av min sambo som strax sticker iväg och jobbar. Halie sover dessutom så nu kan jag vila i soffan samtidigt som jag kan surfa lite, det är ju så otroligt härligt.


Till er som inte hängt med under graviditeten så kan jag berätta lite.

Allt har gått bra i början och i mitten men nu på slutet har det kommit lite mer om man säger som så. Det började med ett tillväxt ultraljud för att jag hade hunnit fått sådan stor omfång på magen och hade dessutom gått upp 6 kg på endast två veckor. På ultraljudet såg det fint ut förutom att bebisen var lite stor. Två veckor efter det så var det dags för BM besök igen och då hade jag bara gått upp 1 kg men omfången på magen hade stegrat ännu mera + att mitt socker var lite högt som gångerna innan+ att jag tyckte bebisen sparkade mindre i magen. Så jag fick en tid redan samma dag (två timmar efter besöket). Min sambo jobbade så jag tog med mig min mamma och sambons syster ställde upp att vara barnvakt =) så vi drog iväg till sjukhuset och de började med en ctg.. Där fick vi se att bebisen rörde sig jätte bra. Hade dessutom 5-6 sammandragningar som jag inte alls visste att jag hade förän då. Så nu vet jag ju det hädanefter. Efter det så gjordes ett ultraljud, tyvärr såg jag inte bebisen då skärmen var vinklad åt mamma och den som kollades håll. Då den väl var gjord så ville hon även kolla om min tapp blivit mjuk så det blev ett snabbt gyn också. Efter det så fick vi veta att jag hade mycket värska i kroppen och att huvudet var fixerat med fortfarande lite böjligt och låg lite längre upp en vad den ska. Så hon sa att om mitt vatten skulle gå så måste jag in snabbt för att risken finns att bebisen får navelsträngen runt halsen. Sedan sa hon att jag var tvungen till att göra ett andra sockerbelastningstest.. Fick en tid redan dagen efter. Då sockertestet gjorts så var jag på gränsen till att ha graviditetsdiabetes.. Det var inte långt ifrån men tur jag slapp. Efter det så har det inte hänt så mycket mer. Ska på BM besök den 11 juli och ännu ett ultaljud koll 14 juli. Så då får man se vad som händer.

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥