Halie nästan 17 månader

2011-03-20 / 10:38:03


Vad har Halie lärt sig sen sist?

Hon kan ge mig en puss och slänga en puss då man ska gå.
Hon kan klättra upp på hennes matstol (vilket mamma och pappa inte gillar)
Hon kan säga mer ord.
Hon kan gå i trappor om man håller henne i handen, kan även ta sig upp alldeles själv.

Vad kan Halie säga nu?
Mamma, pappa, lampa, hej, hejdå, bappen/nappen, kisse, kissa, titta, mäh, härma djur med ljud som "gris, hund och katt".

Vad hittar Halie på för dumheter nu?
Hon slänger ner alla skor på skostället och ställer sig på den och tänder lampan.
Hon kan öppna dörrar och ibland har det hänt att hon tagit sig ut till trapphuset.
Hon kan klättra upp för matstolen.
Försöker ta in händer na i kattlådan och slänga ut sand.

Det gulligaste Halie sagt som du aldrig kommer att glömma?
Då jag går på toaletten och kommer ut så säger Halie "kissa". Hon menar "har du kissat"?
Kan inte låta bli att smälta då hon kommer och smackar och det menas med att hon vill ha en puss.

Hur många tänder har Halie nu?
Ingen aning får aldrig kolla men det är rätt fullt där inne :)

Har Halie någon favorit vän?
Njae inte vad jag vet hon gillar ju alla hon träffar i alla fall.

Vem tyr hon sig till mest?
Just nu är det mamma och pappa.

Vad älskar Halie att göra?
Åka bil, vara ute och gå och busa.

Har hon någon favorit leksak?
Sina dock vagnar, alla pek böcker, dockan och en hund som kan prata och sjunga.

Favorit mat?
Fortfarande vet jag inte exakt vad hon älskar mest, men hon älskar majs :)

Någon mat hon inte gillar?
Pannkaka är hon inte så förtjust i.

Sist men inte minst, vad hoppas du att hon kan tills hon blir två år?
Jag hoppas att hon kan prata mer med meningar.
Att hon kan äta bättre och inte leka så mycket med maten.
Och att hon växer och är frisk som man ska :)
Åsikter!
Postat av: En Liten Emma

Borstar du inte tänderna på Halie? Då är det rätt enkelt att kolla hur många tänder som är där inne. :)

Kommenterat - 2011-03-20 / 15:44:09  | URL - http://enlitenemmas.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥