Hur gör vi?

2011-03-08 / 16:49:26
Vad less jag blir..
Min sambo jobbar som vikarie på två ställen.. Och ett ställe vill att han ska jobba hela sommaren och ett vill att han jobbar hela juli och han kunde inte byta månad. Problemet är hur vi ska lösa detta då jag är beräknad att få bebis den månaden genom att han jobbar 24 timmars pass så kan han inte bara sticka iväg från passet om jag är på väg att föda, dessutom måste vi 10 mil bort och det kommer ju bli ganska brådis. Fattar inte alls hur det ska gå till om jag nu skulle få i juli.. Vi mejlade nyss till chefen och kollade hur vi ska gå tillväga om det händer. För jag tänker då fan inte föda själv vilket jag får då för min mamma kommer troligen ta hand om halie och vem vill föda själv? bli bara så irriterad, önska han hade sig en fast tjänst och det inte skulle bli så tjårvigt med allt. Dessutom kan han inte sluta ett jobb då han behöver dem båda för att vi alla ska klara oss ekonimiskt efter sommaren. Får se om vi blir tvugna att välja om det inte går att fixa i juli..
Åsikter!
Postat av: Amanda Nyberg

Hej! Har han berättat att han ska få barn och att han måste kunna sticka iväg? För ingen vill väl missa sitt barns födsel och tycker att de borde väl arbetsgivaren ha överseende med.. De måste ju finnas en annan människa som kan fara till jobbet om de skulle krisa.. Vi säger att din sambo blir jätte sjuk vem ska vara där då?? Om din sambo pratar och berättar för arbetsgivaren om läget tror jag att de löser sig för de är ju rätt så lång tid kvar innan de datumet. Menar bara att då hinner arbetsgivaren kanske lösa något :)Lycka till och hoppas att de ordnar sig

Kommenterat - 2011-03-09 / 08:48:07
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥