En tragedi på dagis

2011-09-15 / 13:25:38
Ja då var man vaken här ensam medan alla barn och sambon sover lunch. Jag har ju sovit ut så jag behöver då inge mer sömn idag iaf. Det gick rätt bra att somna inatt, efter ett somnade jag så det går ju framåt.

Idag då sambon hämtade Halie på dagis så sa en fröken "Halie har bitit alla barnen idag". Och sedan stod hon i hallen ensam. Det var vad sambon sa till mig då han kom hem, då blir man ju ganska orolig. VADÅ alla barnen? hur har hon lyckas med det, hade dom någon koll alls? så jag beslutade mig att skriva till en fröken som Halie hade som dagamamma och efter en kvart så ringde hon upp mig. Och hon sa att det inte alls vara alla barnen hon bitit utan en tjej bet hon på handen, varför visste ingen och en kille skulle hon bita men då drog han till henne så hon fick ett rivmärke i ansiktet. Där efter så hade hon varit väldigt aktiv idag. Och hon sa att det är ju inte meningen att ni bara ska få veta det dåliga och att hon är väldigt snäll med och älskar att leka ute och massa annat. Hon sa också att de skulle ha mer koll på henne och så får vi blicka framåt. Hon sa att det kan vara en period nu då hon nyss börjat dagis där det är fler barn än det är hos en dagmamma + att hon fått ett nytt syskon. Så vi får hoppas på att det bara är en period nu. Jag grubblar så mycket, för som mamma kan man inget göra då de är där utan det är på hemmaplan man kan göra åt saker och ting. Men vi håller tummarna på förbättring och att Halie ska inse att det är oacceptabelt att bitas.

Precis då jag skrivit det här så ringer en präst inför vårt dubbel dop vi skall ha. Hon ska be en annan ringa oss eftersom att vi vill döpa Eddy i samma kyrka som Halie. Synd var väl att Halies präst precis har pensionerat sig och flyttat till Frankrike så Eddy får en annan präst helt enkelt. Vi får se då de ringer så att man kan boka dopet och börja med inbjudningskorten. Nu ska jag gå och ta mig en dusch medan det är lugnt här hemma.
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥