Halies största utbrott

2011-09-18 / 13:04:24
På tal om igår så hade Halie sitt första och värsta utbrott hittills. Det var lite kaos här hemma för mig och sambon i nästan tre timmar. Ungarna började skrika tillsammans så vi tog ett barn var, Eddy fick man tyst på efter en stund men Halie där emot hade hysteriskt utbrott och det var inget hon ville heller utan hon var på dåligt humör helt enkelt och övertrött. Klockan nio somnade hon äntligen efter många om och men. Då var jag och sambon slutkörda så det blev bara lite tv tittande och scrapbook för min del där efter blev det sängen. Och jag sov till halv ett imorse min sambo väckte mig inte. Typiskt, hoppas att man somna ikväll bara. Just nu så sover alla här hemma, men jag hör att Eddy har vaknat till så jag ska gå och hämta honom och sätta mig i soffan, ha en bra söndag!


Svar till en fråga.. Frågan löd: Vilket förlossning/bb var bästa Umeå eller Örnsköldsvik?
En lätt fråga.. Helt klart Örnsköldsvik, om jag börjar jämföra förlossningarna så tala dom om för mig vad dom gjorde hela tiden på Örnsköldsviks men I Umeås så körde dom bara på utan att tala om för mig exakt vad som hände osv, dessutom lärde jag mig aldrig riktigt hur jag skulle hantera lustgasen. Men i Örnsköldsvik så lärde jag mig lustgasen hur bra som helst och det gjorde ju att jag klarade värkarbetet mycket lättare. Och om jag jämför BB så var Örnsköldsvik klart mycket bättre där med. I Umeå var det bara stressande, det var fullt av mammor och barn i mitt rum och sköterskorna förvirrade en och det kom en ny för varje gång, fick dessutom ingen information då jag kom in dit, utan satt där 5 på morgonen med mitt första barn utan att veta vad som egentligen hänt, det var ju så nytt. I Övik där var dom jätte lugna och snälla, de kom in och pratade jätte länge med en och kollade så att man mådde bra och fråga om man behövde något smärtstillande osv. Så Örnköldsvik får 10 av 10 och Umeå får 5 av 5 ..
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥