Två onöjda ungar!

2011-09-06 / 16:19:46
Man bör ha ett bra tålamod och vara stark som förälder.
Eddy är verkligen inte nöjd trots magdroppar och miniform. Man får helt enkelt hålla på med allt möjligt innan han blir tyst. Man kan omöjligt låta honom ligga själv, max fem min och sedan skriker han. Antingen är det mag ont eller så har vi fått en liten kille som har kolik. Jag tror det är emot kolik för han äter inte lika häftigt nu och jag ammar han mer regelbundet nu och låter honom rapa, trots det är han inte nöjd. Visst han kanske inte tål mjölken, men jag har inte råd att börja äta icke mjölk nu. Tidigare skrek Eddy bara om kvällarna men nu har han börjat så fort han är vaken. Kan ju säga att man hade haft mer energi åt honom om man bara haft han.

Halie har kommit i en svår trots, har utbrott och gnäller och skriker oftast om dagarna nu. Känns bara så tungt i vår tillvaro just nu, det blir lätt att man som sambos bråkar om små saker och städningen hinner man knappt med. Ni som är riktigt erfarna av fler än ett barn får gärna komma med tips för att vi ska få det att funka trots deras envisa sidor. Älskar mina små liv mer än allt och det jobbigaste som finns är då de inte är riktigt nöjd.
Åsikter!
Postat av: Sofie din favorit ;)

Det där påminner om Liam i mitten av våran ammningstid. Liam hade inte kolik.. Vi testade allt tror jag, sedan så gjorde vi så att jag ammade honom och gav honom lite laktosfri ersättning i slutet i stället för att amma klart honom och då blev han lite nöjdare.. Men så en vacker dag så var det bara helt plötsligt över och vi hade en nöjd kille igen så vet inte riktigt vad de var.. :)

Kommenterat - 2011-09-06 / 18:05:37  | URL - http://sofiemedin.wordpress.com/
Postat av: camilla - Hemis och Hollys mamma

Det där som du just beskrev ang Eddy, onöjd, aldrig vill va själv en längre stund, ger mat men endå inte nöjd.. Är precis så Holly hållt på hela hela tiden sen hon kom till 1-2 månader nån gång :)



jag trodde stenhårt på Kolik, eller allergier, (eftersom ja ej amma länge så uteslöt ja sånt som ja ätit av, om hon va onöjd därför) Men som du säger med mjölken där, antingen dra ner på mjölkintaget för dig själv kanske som test å se? Mejeriprodukter i huvudtaget ett tag å se om det verkligen är nått i det eller ej? För som vuxen äre ju inge bra om man får i sig mycket kalcium (som barn äre det bästa, men ju äldre dessto mindre ska man tydligen dricka/äta av det) har då hört det iaf :S



Men jag tror inte på kolik, utan mer separationsångest som ja har fortf problem med vad gäller holly, Spec nu när du ammar är du nära honom mycket så vill han nog vara nära dig JÄMT! Så är väl att uthärda gnället/skriken och försöka få honom att va själv endå mellan amningarna, han få skrika å ha sig ett tag,f rö ta man upp honom så lär han sig att det funkar :) Dom e då inte dumma x) har gjort bort mig så mkt va gäller holly att ja stenhårt kör nu att försöka vid alla tillfllen separera mig från henne, låta daniel ha henne, svärmor då hon e här eftersom ja e upp i henne anrs hela tiden :)



Nu e ju holly äldre än Eddy, så nog lite skillnad på separationen kanske men vänjer man dom at kunna va själv 5-10 min är det underbart för dig själv å Eddy :) som sagt, låt han skrika, gnälla.. härda ut det, de kommer du och han vinna på i längden!



Sen till att få ihop vardagen. Sängläggningen på kvällen kan kännas dryg, att det blir sent alltjämt, men ja försöker se till att röjt det mesta då, så man får pusta ut direkt nästa dag :) om inte så kliver ja upp tidigare nästa dag å röjjer innan barnen går loss på allt här hemma :) Och en tumregel ja fått lärt mig, plocka undan direkt! Haha än hur trött, sliten man är så äre lika bra har ja lärt mig, så plockar man hela hela tiden äre oftast mycket renare också :) Dessa smågnäll/bråk i vardagen e svåra att komma ifrån, båda utmattade efter en dag/morgon med barn/jobb.. klart det blir bråk! Men tar man på sig roll som matlagare och tvättare å den andre andra sysslor så är det ju super, att avlasta varann eller ha specifika grejer man tar hand om utöver barnen :)



Hoppas du fått ut något av det jag delat med mig av :) Kram! <3

Kommenterat - 2011-09-06 / 22:44:59  | URL - http://hemismamma.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥