Fakta om vårat nya tillskott Eddy

2011-09-17 / 00:18:00
Dags för en uppdatering i denna kategori, nu har ju Eddy kommit till världen och därför måste han finnas med!

Den 15 Juli 2011 på min födelsedag så ville Eddy komma till världen.. Han var en stor kille på 4270 gram och 54 cm lång, trots att jag födde en vecka innan bf så var han stor. Tur var väl det att han valde att komma tidigare, fast lite osis att få samma födelsedag som sin mamma. Men han och jag får stor fira våra födelsedagar tillsammans helt enkelt. Eddy var en väldigt lugn bebis till en början.. Han sov bara och åt. Några veckor senare blev han allt mer bråkig och hittills tror vi att det har med mjölken att göra. Men så fort jag äter/dricker lite mjölk så är han världens snällaste kille. Han kan skratta och le åt en då man talar till honom och han har börjat upptäcka världen på ett annat perspektiv. Man ser hur han kollar på allt som rör sig och allt är så nytt för honom. Just nu idag så är han två månader gammal och det kommer att bli en fantastisk resa på vägen att få se honom lära sig krypa, gå och tala. Precis det som vi upplevt med Halie hans storasyster. Eddy har fått sina förnamn och det är "Mattias och Tage". Mattias är ju självklart efter hans pappa och Tage är efter min morfar som dog cancer i vintras, jag ville att min morfars namn skall föras vidare.

Här nedan får ni se lite foton då han låg i min mage, föddes och så som han ser ut nu!

Här är jag tidigt gången med Eddy!

Eddy i magen, man ser hur han trivs :)

Eddys fossingar


I slutet av gravidteten

Sista magfotot innan Eddy tittade ut

Jag kämpar med värkarna inne på Öviks BB

Eddy alldes färsk någon minut gammal

Pappa kollar in det nya tillskottet

Första gången jag fick ha honom i min famn

Eddys fördta morgon hemma endast 1 dag gammal

Eddy någon vecka gammal


Åsikter!
Postat av: Sofie

Vilket förlossning/bb var bäst, Örnsköldsvik eller Umeå? Jag gissar Övik eftersom Umeå var totalt värdelös!

Kommenterat - 2011-09-17 / 16:49:01  | URL - http://sofiemedin.wordpress.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥