Blev arg på specsavers idag

2012-01-12 / 17:59:23
Godkväll.
Idag mot eftermiddagen så blev jag smått irriterad på en inne på specsavers. Halies glasögon går ju sönder titt som tätt. Ungefär 1 gång per vecka, så man får ju laga dem en hel del. Men oftast små saker som tar 2 minuter för de att laga. Idag var jag in och de la till två små pluttar som gått sönder och 50 kronor skulle de ha för det? Och i 1 års tid har jag varit in och aldrig behövt betala för något och nu helt plötsligt skulle de ta pengar och det är av den nya som börjat jobba där. Hm, gör de olika eller vadå hon sa bara "då har du haft tur". Kände mig väldigt arg på henne och jag var rätt fram också.. Jag sa att hon är 2 år, hur lätt är det att inte få henne att typ dra av sig dem och slänga de i backen och att det i längden blir väldigt dyrt. Har dessutom försäkring, men vad ger den om jag ändå ska betala varje gång en liten grej lossnar på glasögonen. Tycker de borde ha ännu en försäkring dom täcker alla små skadorna och inte bara om hela glasögonen pajar. Inte nog med det så skulle de även ha betalt för en annan grej de la till för två veckor sedan, hon sa att hon nämnt det till mig men det hade hon inte så 85 kr. Visst inte så stor summa, men i längden blir det en hel del. På ett år blir det över 1000 kr på bara små lagningar det är lika mycket som ett par nya brillor kostar, menmen. Tur mitt humör blev bra igen efter en underbar pulkåkning med familjen. Vi åkte i en backe på valla och hade det mysigt. Och just nu leker sambon med barnen inne i Halies rum, han ska ju iväg och jobba ikväll så. Nä nu ska även jag mysa med de alla till bompa.

Fler som har barn med glasögon!? känns ibland som om det bara var Halie som vart tidig med brillor, kommentera gärna kan vara rätt trevligt att få höra hur det gått med era små.
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥