Dags för sanningens ord

2012-01-11 / 17:45:45
Först börjar jag med.
Ingen har kommenterat mig eller mina barn nyligen, utan jag har läst andra som kommenterat andra mammor och därför ska jag skriva lite om det, för det finns en del saker som jag inte förstått mig på och vill få ut.

En fråga som kan ställas är. Varför klagar andra på mammor?
Och då menar jag om det mesta. Det är allt ifrån
- Vad man ger barnen för mat
- Om man går ut och festar
- Om man fixar barnvakt
- Om man Låter barnen äta lördagsgodis
- Om man låter barnen titta på TV
Och mycket mycket mer.

Tycker det är häftigt med människor som skriver om sina barn.....
Jag mena, man får ju ta stryk och kritik för vad man skriver om!

Jag stör mig på otroligt mycket på er som hela tiden ska klaga på alla. Det finns så mycket värre som händer i världen än att trycka ner mammor som faktiskt gör sitt bästa för att ta hand om sina barn. Varför ska man hela tiden vara negativ åt folk. Det måste ju vara avundsjuka och "för lite att göra" eller en låg självkänsla om man håller på så. Och till de som är mammor och kritiserar andra, tävlar ni eller? Får man ett fint pris om man är den perfekta mamman till sitt barn. Jag menar det mesta handlar väl om kärlek? Ett barn som får kärlek av sina föräldrar är ett perfekt barn. Och vi alla gör olika och så kommer det alltid att vara. Vi gör vårt bästa för våra barn för att vi älskar dem så mycket. Sen finns det självklart föräldrar som inte tar sitt ansvar och istället för att klanka ner på dom så kan man väl istället hjälpa dom? För vi är ju alla människor med känslor och allt går att ordna med vilja och lust. Jag har aldrig brytt mig vad alla tycker om mig. Jag bor i en liten stad och är rätt van med att man får höra en massa skitsnack. Man behöver inte göra något stort fel utan en lite grej och snacket är igång. Men så har det alltid varit här. Man får antingen lära sig att "dra för öronen". Vilket jag gjort. Sånna vill man ändå inte ha att göra med. Alla vi människor snackar skit, det är ju inget man kan ljuga om. Men jag menar man bör väl tänka på vem man snackar med? Folk som snackar till varje människa de pratar med borde väl fatta att det tillslut kommer till den man snackat skit om. Det är ju så sjukt hur vissa kan betee sig, blir verkligen förvånad ibland. Och bara för att man tycker saker och ting inte är riktigt rätt behöver man väl inte vara över ärlig och nämna det för att såra någon. Sverige är rätt bortskämd ändå. Man ska ju ändå vara glad för att vi är födda här. Man får rätt mycker serverat på bordet trots att vi gnäller konstant på allt möjligt, man tar livet lätt för givet ibland..

Jag säger nu inte heller att jag aldrig "sårat någon, gnällt osv." Men en sak man bör tänka på..

Sådär nu fick jag en del sagt, nu får ni skälla på mig om ni vill :)
Åsikter!
Postat av: Lovisa H

som jag sa på kannan vid halloween, Du är sjukt duktig med dina barn & med all säkerhet en förebild för många! kram

Kommenterat - 2012-01-11 / 18:00:01
Postat av: Amanda

Du har rätt! jag är inte mamma ännu men jag kan ändå fatta att livet ska ju inte sluta för att man blir mamma! man har rätt att g ut och festa om mn har barnvakt osv =) man har rätt att uppfostra och ge sina barn de friheter man vill själv. du är en makalöst bra mamma och jäkligt bra på skriva!=)

Kommenterat - 2012-01-12 / 04:25:28  | URL - http://mainda.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My family!
Min dotter Halie ♥
Min son Eddy ♥
Min sambo ♥
Sally ♥
Snövit ♥
Kiara ♥